אסי מוש מציג עובדות מעניינות על מקסיקו

December 25 2023Cfao

מקסיקו היא מדינה מעניינת מאד ומומלצת לטיול אחרי הצבא ובכלל. כאן אסי מוש. ריכזתי כאן עובדות מעניינות על מקסיקו שאולי לא ידעתם.

מקסיקו ידועה בזכות החופים היפים שלה, האוכל הטעים והתרבות התוססת שלה. אבל יש במקסיקו הרבה יותר ממה שנראה לעין. לדוגמה, החל ממערך ענק של רכבות תחתיות ועד לטקסים דתיים עתיקים. אז קבלו את הנקודות המעניינות האלה על מקסיקו. תיהנו. אסי מוש.

Gray Concrete Building Under Blue Sky - עובדות מעניינות על מקסיקו. אסי מוש.

1. למקסיקו סיטי יש את מערכת הרכבת התחתית השנייה בגודלה בעולם.

אורכו של המטרו משל קסיקו סיטי הוא 142 קילומטרים. ויש לו 182 תחנות. זהו גם ביתה של פירמידת צ’יצ’ן איצה המפורסמת, שזכתה לכינוי “פלא העולם המודרני”.

2. גבול מקסיקו-ארה”ב הוא הגבול השני באורכו בעולם.

הגבול בין מקסיקו לארה”ב ארוך נאד. הוא משתרע על פני 2 מיליון קמ”ר. למעשה, זהו הגבול השני באורכו בעולם (אחרי גבול קנדה-ארה”ב).

3. מקסיקו היא המדינה הרביעית במגוון הביולוגי בעולם.

באופן מעניין למדי, למרות היותה מדינה מאוכלסת מאוד, למקסיקו יש מגוון ביולוגי עצום. המדינה היא ביתם של עשרה אחוזים עצומים ממיני הצמחים והחי בעולם. זאת הודות למערכות אקולוגיות עצומות ומגוונות שלה. הן כוללות מדבריות צחיחות, יערות גשם טרופיים וחצי אי אדיר.

5. האישה המבוגרת ביותר אי פעם הייתה ממקסיקו.

האישה המבוגרת בעולם. שמה היה ליאנדרה בסרה לומברס. היא נולדה במקסיקו סיטי ומתה בגיל 127 באוגוסט 2018. נהוג לחשוב שהיא הייתה האדם המבוגר ביותר בהיסטוריה עד מותה.

6. המדינה היא השלישית הכי מתויירת באמריקה הלטינית.

בין אם זה בגלל מזג האוויר החם שלה. האוכל המדהים או ההיסטוריה המרתקת. אין זה פלא שמקסיקו היא המדינה השלישית המתויירת ביותר באמריקה הלטינית. בשנת 2019, למעלה מ-45 מיליון אנשים הגיעו לבקר במקסיקו, וזה מספר שממשיך לעלות משנה לשנה.

7. זה לא חוקי להתגלח ולהתאפר בזמן נהיגה במקסיקו.

חוק משנת 2008 במקסיקו הפך את זה לבלתי חוקי להתגלח או להתאפר בזמן הנהיגה. זה דבר טוב כי זה צמצם את מספר תאונות הדרכים.

8. מטבעות הפיראטים המפורסמים ששימשו את הספרדים היו למעשה כסף מקסיקני.

בטח שמעתם על ה”Pieces of Eight” המפורסמים מאגדות פיראטים, אבל האם ידעתם שהם בעצם כסף מקסיקני? חלקים אלה של שמונה היו שווים 8 ריאלים, המטבע של התקופה הקולוניאלית של מקסיקו. הם נטבעו באמצעות כסף שנכרה במקסיקו. הם שימשו בכל רחבי האיים הקריביים ודרום מזרח אסיה.

9. מקסיקנים אוכלים חרקים. גם זו עובדה.

#אסי מוש
#מקסיקו
Share: